Ili prijavi se pomoću:

Autor: Lejla Softić, dipl.oec. 

 

“Time is change, transformation, evolution.”

- I. L. Peretz

Beskontaktne platne kartice, izvjesno vrijeme su dostupne i na BH tržištu, a u susjednoj Hrvatskoj već se promovira novi način beskontaktnog plaćanja. Naime, Mastercard je u suradnji sa partnerima omogućio korisnicima u Hrvatskoj da se Apple Pay na iPhoneu, Apple Watchu, iPadu i računalima Mac, upotrebljava za brzo i jednostavno plaćanje u trgovinama, u okviru aplikacija i na internetskim stranicama. Pri tome je potrebno naglasiti da Europa predvodi beskontaktnu evoluciju – više od jedne od dvije transakcije su beskontaktne. Stoga se, u narednom periodu, i na BH tržištu može očekivati evolucija beskontaktnog plaćanja.

Na Kliker.ba uporedite ponude svih banaka - brzo i besplatno zatražite upit i uštedite >>

 

Šta je beskontaktna tehnologija?

Beskontaktna tehnologija jedan je od načina na koji se vaša kartica ili mobilni telefon mogu povezati s terminalom na maloprodajnom mjestu (POS terminal). Sve veći broj debitnih i kreditnih kartica, te kartica sa unaprijed uplaćenim sredstvima, može se upotrijebiti za beskontaktno plaćanje. Za tu se namjenu mogu konfigurirati i neki mobilni telefoni. Tehnologija beskontaktnog plaćanja uvedena je u brojnim europskim zemljama te se u njima može upotrebljavati na raznim maloprodajnim mjestima, prodajnim automatima, parkirnim aparatima, u sustavima javnog prijevoza i sl.

   
      

 

 Beskontakno plaćanje i tržišni trendovi

Istraživanjem aktualnih tržišnih trendova, u medijima se mogu pronaći slijedeće informacije:

Njemački potrošači u 2018. godini prvi put su više plaćali kreditnim i debitnim karticama nego gotovinom, pokazalo je istraživanje njemačkog instituta za maloprodaju EHI. Takav zaokret pripisuje se beskontaktnim plaćanjima, jer se za prilično malene iznose često koristi takav način plaćanja.

azijskim restoranima Pizza Hut pizzu već prodaje robot Pepper koji primi narudžbu, a kupac mu zatim plaća svojim digitalnim novčanikom ili QR kodom na tabletu koji drži robot.

Addiko banka u Hrvatskoj je 2018. godine svoju kartičnu ponudu obogatila sa Debit Mastercard, prvom Addiko beskontaktnom debitnom, te ujedno jedinstvenom mirisnom karticom.

MasterIndex Srbija 2018. istraživanje o finansijskim potrebama i navikama korisnika kartica pokazalo je da 55% korisnika kartica već plaća beskontaktno. Od uvođenja na tržište, Mastercard beskontaktna plaćanja su se razvijala veoma brzo tako da je samo tokom 2018. godine, upotreba beskontaktnih plaćanja porasla za 154%, što je iznad evropskog prosjeka od 98%. U septembru 2018. godine su beskontaktna plaćanja činila 62% svih kartičnih plaćanja u zemlji.

Šest od deset vlasnika kartica u BiH ima debitnu karticu (61%), što je porast od 6% u odnosu na 2018. godinu. Nadalje, MasterIndex BiH studija pokazuje da čak 61% ispitanika koristi beskontaktna kartična plaćanja radi različitih pogodnosti i benefita, te da je iznos koji su spremni platiti bez unosa PIN koda do 30 KM. Ispitanici su naveli da su brzina i praktičnost glavni razlozi za odabir ove vrste plaćanja.

 

Turizam i evolucija načina (beskontaktnog) plaćanja

Za suvremene turiste plaćanje karticom definitivno je najsigurniji i najpraktičniji način plaćanja, a neki od razloga za to su:

· kartica je jednostavna za nošenje, ali i za upotrebu (pogotovo – nove vrste beskontaktnih kartica),

· izbjegavanje raznih rizika (npr. falsifikovanih novčanica ili novčanica koje više nisu u opticaju),

· mogućnost plaćanja u skoro cijelom svijetu,

· mogućnost online kupovine u svega par klikova itd.

MasterIndex ispitanici izjasnili su se da prilikom putovanja nose i platne kartice i gotovinu. Kartice se najčešće koriste za plaćanje shoppinga (58%), kupovinu poklona i suvenira za prijatelje i porodicu (33%), kao i za plaćanje smještaja na licu mjesta (33 %).

Milenijalci i beskontaktno plaćanje Milenijalci čine 1/4 svjetske populacije i predstavljaju značajnu pokretačku ( i potrošačku) snagu. Budući da su rođeni u okruženju punom tehnologije, bolje je razumiju i znaju kako najbolje koristiti njezine prednosti, koje su dalje pokrenule tehnološki napredak. Milenijalci se stalno prebacuju na nove tehnologije koje im najbolje odgovaraju i starije tehnologije čine staromodnima. Tako za milenijalce pogodnost predstavljaju: digitalna plaćanja, mobilna plaćanja i beskontaktna plaćanja.

 

Zaključak

'Prosječnom' potrošaču beskontaktno plaćanje može izgledati kao 'čarolija', ali tehnologija koja podržava ovaj oblik plaćanja prilično je standardna i postoji već izvjesno vrijeme. Nadalje, tehnologija na kojoj se zasniva beskontaktno plaćanje kontinuirano se mijenja i razvija, tako da se i u narednom periodu mogu očekivati inovacije u ovoj oblasti.

 Analizom tržišnih trendova može se konstatovati da se i na BH tržištu beskontaktno plaćanje obavlja na zadovoljavajućem nivou, a da sve više korisnika kartica (domicilnih i inostranih/turista) svoje potrošačke i kupovne navike prakticira primjenom trenutno dostupnih načina beskontaktnog plaćanja.

 Ukoliko tržišni akteri (kartičari, banke, maloprodavci) žele zadovoljiti potrošačke navike milenijalaca (ali i drugih suvremenih kupaca i turista), potrebno je da svoje poslovanje kontinuirano inoviraju odnosno prate suvremene trendove i implementiraju 'nove' alate za beskontaktno plaćanje.


1 SoftConsulting s.p. Tuzla,Trg slobode 16 ( BIT Centar), 750000 Tuzla, e-mail: [email protected]





Oznake:



Komentari nisu dozvoljeni za ovaj članak.