Ili prijavi se pomoću:

Autor: Lejla Softić, dipl.oec. 

 

Beskontaktno plaćanje može se vršiti na više načina. Iako postoji mogućnost da se svaki 'pametni' uređaj sa NFC tehnologijom koristi za ovaj oblik suvremenog plaćanja, 2 najčešća modela beskontaktnog plaćanja su korištenjem platne kartice i mobilnog uređaja. Tokom aktualne pandemije, beskontaktno plaćanje se pokazalo kao izuzetno koristan alat. Za odlazak u kupovinu ili izlazak sa društvom više nije neophodno nositi konvencionalni novčanik, dovoljno je koristiti digitalni novčanik.

Šta je m-kartica?

m-kartica je postojeća platna kartica koja se nalazi i aktivira za beskontaktno plaćanje mobitelom, korištenjem odgovarajuće softverske aplikacije. Za korištenje m-kartice potrebni su 'pametni' mobitel sa odgovarajućim karakteristikama, te ugovorena i aktivirana usluga u banci, za jednu ili više platnih kartica odnosno odgovarajuća m-banking usluga. Pojedine banke za aktiviranje m-kartice ne vrše dodatno ugovaranje usluga, pri čemu je dovoljno korištenjem npr. Google Play-a preuzeti posljednju verziju softverske aplikacije za mobilne uređaje.

Na Kliker.ba uporedite ponude svih banaka - brzo i besplatno zatražite upit i uštedite >>

Beskontaktno plaćanje: suvremeni trend ili novi način plaćanja

Beskontaktno plaćanje koristi NFC tehnologiju koja omogućava izvršavanje plaćanja na primjetno kratkoj udaljenosti, uz istovremeno poštovanje svih sigurnosnih značajki poput provjere autentičnosti itd. Osnovna prednost beskontaktnog plaćanja je da se može izvršiti u nekoliko sekundi. Stoga i kartični brendovi: Mastercard, Visa, American Express itd. nastoje olakšati svojim korisnicima izvršavanje beskontaktnih transakcija. Nadalje, trgovci koji nude mogućnost beskontaktna plaćanja mogu posvetiti više vremena odgovarajući na potrebe svojih kupaca i tako poboljšati cjelokupno korisničko iskustvo, te kreirati preduvjete za lojalnost i zadržavanje kupaca.

Na domicilnom tržištu još uvijek čekamo na značajniji tržišni zaokret u oblasti beskontaktnog plaćanja mobitelom, ali treba znati da se ovi trendovi nisu jednostavno razvijali ni na mnogo razvijenijim tržištima, kao što je npr. tržište SAD-a. Iako je usvajanje beskontaktnih plaćanja u SAD-u u početku bilo sporo, pandemija je potaknula brzi rast i ovaj način plaćanja sada je preferencija, a ne samo opcija.

Prema studiji 'Visa Back to Business', na pitanje: Da su svi ostali faktori jednaki (cijena, odabir i lokacija), gotovo dvije trećine (63%) potrošača/ispitanika se izjasnilo da bi prešli koristiti usluge kod trgovaca pružaju mogućnost beskontaktnog plaćanja. Istraživanja iz ove studije trebala bi biti korisna informacija i za trgovce na domicilnom tržištu, koji još uvijek nisu stvorili potrebne preduvjete za beskontaktno plaćanje mobitelom u vlastitim maloprodajnim objektima.

Izazovi beskontaktnog plaćanja mobitelom

Jedan od izazova za korisnike koji žele koristiti usluge beskontaknog plaćanja mobitelom (npr. starije generacije potrošača i sl.) može biti posjedovanje odgovarajućeg 'pametnog' uređaja za izvršavanje finansijskih transakcija na ovaj način. Svi mobilni uređaji ne podržavaju mogućnost beskontaktnog plaćanja, bez obzira da li se radi o korištenju digitalnog novčanika čiji je izdavalac banka ili druga fintech kompanija. Tako npr. Google Pay radi na bilo kojem 'pametnom' telefonu Android 5.0 (ili novijem) s NFC tehnologijom.



Svaka aplikacija za beskontaktno plaćanje putem mobitela ima svoje tehničke karakteristike, koje je potrebno da korisnik ispuni ukoliko želi koristiti prednosti ovog načina suvremenog plaćanja. Prije nego se korisnik opredjeli da koristi prednosti beskontaktnog plaćanja mobitelom potrebno je da provjeri da li je 'pametni' telefon kompatibilan za korištenje ovih usluga odnosno da u NFC odjeljku za "Bežično povezivanje i mreže" provjeri potrebnu verziju softvera (Android OS).

Aplikacije za beskontaktno plaćanje mobitelom

Iako se na domicilnom tržištu za beskontaktno plaćanje mobitelom pretežno koriste bankarske aplikacije, ne smije se zanemariti i mogućnost korištenja globalnih aplikacija, kao što su: Apple Pay, Google Pay i PayPal.

  • Apple Pay - Korisnik pruža podatke o kreditnoj kartici za svoj Apple račun, pri čemu se iPhone koristi za kupovinu putem beskontaktnog plaćanja u maloprodajnom objektu. Smatra se sigurnijim jer korisnik mora potvrditi identitet putem Touch ID senzora ili Face ID-a.

  • Google Pay - Aplikacija za mobilno plaćanje dolazi unaprijed učitana na Android OS 'pametnog' telefona. Podržava brojne kreditne kartice glavnih davatelja usluga i smatra se sigurnijim načinom plaćanja od korištenja konvencionalne kreditne kartice, jer broj kartice nije izravno poslan i zaštićen je višeslojnom sigurnosnom enkripcijom.

  • PayPal - Sa mobilnom aplikacijom želi unaprijediti svoje poslovanje u odnosu na ranije usluge pružanja zaštite prodavateljima za obavljene internetske kupovine. Loša strana PayPal-a su naknade, koje mogu biti komplicirane i teško razumljive. Iako se prijenos sa povezanog bankovnog računa ne naplaćuje, za Instant prijenos sa povezane debitne kartice primjenjuje se naknada za prijenos.

Zaključak

'Pametni' telefoni, brza internet konekcija, raznovrsne mobilne aplikacije i NFC tehnologija temelj su suvremenog načina plaćanja. Veće mogućnosti plaćanja mobitelom i premještanje platne kartice odnosno bankovnog računa na mobitel, kod pojedinih korisnika može izazvati osjećaj nesigurnosti od potencijalne krađe podataka i prijevare. Korisnici usluga koji poštuju sve sigurnosne preporuke i 'pravila ponašanja' pri beskontaktnom plaćanju mobitelom nemaju nesigurnosti, jer su iskustveno prepoznali prednosti ovog načina suvremenog plaćanja.

Upotreba digitalnog novčanika ima posebnu važnost za unapređenje maloprodajnih aktivnosti i zato na domicilnom tržištu treba posvetiti više pažnje primjeni ovog suvremenog načina plaćanja. Beskontaktno plaćanje mobitelom umjesto da bude futuristička opcija, postalo je današnja potreba suvremenih potrošača. Ovaj 'novi' način plaćanja mobitelom toliko je jednostavan da ga mogu koristiti sve generacije korisnika (potrošača).


 

 

1 SoftConsulting s.p. Tuzla,Trg slobode 16 ( BIT Centar), 750000 Tuzla, e-mail: [email protected]





Oznake:



Komentari nisu dozvoljeni za ovaj članak.