Ili prijavi se pomoću:

Izbor boja otkriva više o vama nego što mislite

Sljedeći put kada zaglavite u saobraćaju pogledajte oko sebe: Da li izgleda kao da su skoro sva vozila oko vas bijela, crna ili neka verzija srebrene boje? Ako je tako, ne krivite svoje umorne oči. U posljednjih pet-šest godina neutralna paleta doslovno vlada cestama.

Na Kliker.ba uporedite ponude svih ponuđača osiguranja - brzo i besplatno zatražite upit i uštedite >>

Nedavno istraživanje kompanije Axalta Coating Systems pokazalo je da je bijela najpopularnija u svijetu automobilskih boja i nalazi se na 29% vozila.
U Sjevernoj Americi, bijela boja je prekrila 25% automobila.
Crna ne zaostaje mnogo i na drugom je mjestu sa 19% automobila u svijetu.

Podaci o bojama automobila objavljeni krajem prošle godine iz PPG-a dali su slične rezultate.
U Sjevernoj Americi, na bijelu, crnu i sivu otpada 23%, 18% i 16% od ukupno svježe ofarbanih automobila.

Zašto?

Sigurno nije zbog nedostatka izbora. Ford Explorer 2016 (da navedemo jedan slučajan primjer) dolazi u 10 opcija boja, uključujući i nijanse pod nazivom Caribou i Blue Jeans. Ipak, statistike pokazuju da će se većina kupaca ipak odlučiti za crnu ili bijelu.
Prema Jane E. HarringtonPPG-ovom menadžeru za stajling automobilskih boja, jedan od razloga bi mogao biti prekid veze između seksi boja koje auto brendovi pokazuju u svome marketingu, i ledenog straha koji uhvati stvarnog kupca kada se nađe u auto kući.

„Često se dešava da je potrošač u oglasu ili na bilbordu možda vidio sivo-narandžastu kombinaciju, ali kada dođe vrijeme da izvrše ovu skupu kupovinu oni postanu konzervativniji“, kaže Harrington.
„Oni pomisle: ‘Da li zaista mogu imati tu boju narednih pet godina?'“

Neki tvrde da popularnost sive i srebrene odražava ljubavnu aferu Amerikanaca sa tehnologijom (bacite pogled na laptope i pametne telefone). Samo u segmentu luksuznih vozila, srebreni premaz se nalazi na 20% novih kupljenih automobila, prema nalazima PPG-a.

Harrington također navodi da bi veliku ulogu u tome mogla igrati i tradicionalna nestrpljivost Amerikanaca. Neobične boje često predstavljaju poseban izbor, što znači da će kupac morati čekati na auto, a čekanje je, kako kažu, najteže. Izvesti se sa parkinga na sam dan kupovine znači izabrati iz onoga što se nudi, a ono što se nudi su obično osnovne boje.

„Većina proizvođača ima izbor od osam do deset boja, ali radili smo ranije istraživanja potrošača gdje bi nam ljudi rekli: ‘Vidio sam samo pet kod dilera’,“ kaže Harrington.

Izbor boja izgleda ima neke veze i sa onim što se događa u podsvijesti kupaca. Na primjer, kupci novih automobila koji planiraju da prodaju svoje vozilo u nekom trenutku u budućnosti vjerovatno imaju na umu da će boja automobila uticati na mogućnost preprodaje. Izvještaj iz 2012. godine, koji je napravio The Car Connection, opisao je to vrlo otvoreno: „Ako ne kupite bijelo, srebreno ili crno… rizikujete sporiju prodaju“.

Izbor boja može također odražavati naše patriotsko raspoloženje. U maju 2008. godine, baš u vrijeme kada je velika recesija pokazivala svoje zube, CNW Marketing Research je objavio istraživanje 1.900 američkih motorista u kojem je njihov nivo samouvjerenosti stavljen u korelaciju sa bojom njihovih automobila.

U istraživanju se pokazalo da vozači sa bijelim automobilima imaju tek „prosječnu“ samouvjerenost, dok su oni koji su vozili crne automobile prikazali samovjerenost koja je bila 14,6% ispod prosjeka.

Ali sada, kada stvari idu na bolje, sjajnije boje su možda na horizontu. Popularnost srebrene i sive je zapravo pala za 7% u odnosu na prethodne dvije godine, prema brojkama iz PPG-a. I Harrington napominje da „kromatske boje“, crvene, plave i zelene, dolaze na svoje.

„Ali da li će to promijeniti konzervativnost kupaca automobila?“ pita se ona, i odgovara: „Nisam sigurna“.





Oznake:



Ostavite komentar!

MGaUX