Ili prijavi se pomoću:

Vožnja na autocesti daje osjećaj sigurnosti i “mami” na brzu vožnju. No, važno je znati kako se ponašati na cesti te uvijek imati na umu da, iako se na autocestama saobraćajne nesreće događaju rjeđe nego na drugim vrstama puteva - kada se dogode obično imaju vrlo teške posljedice. 

www.polozivozacki.ba

Autoceste skrivaju i niz specifičnih opasnosti koje morate očekivati i predvidjeti kako biste sigurno i brzo stigli do cilja. Stoga postoje neka pravila, ponašanja i sigurnosne navike koje se moraju usvojiti kako biste sigurno vozili autocestama.

Na Kliker.ba uporedite ponude svih ponuđača osiguranja - brzo i besplatno zatražite upit i uštedite >>

Uključivanje na autocestu

Uključivanje na autocestu predstavlja jedno od kritičnih mjesta za događanje saobraćajnih nezgoda, prije svega zbog nepravilnog i neadekvatnog ponašanja vozača.


Uključite se u saobraćajni tok vozila na autocesti, bez zaustavljanja, koristeći pravilno saobraćajnu traku za ubrzavanje. Postupno ubrzavajte nakon prilazne rampe, vozite uporedo s vozilima na autocesti – cijelom dužinom trake za ubrzavanje, bez približavanja vozilu koje se nalazi ispred vas.
Putem unutrašnjeg i vanjskog ogledala pratite saobraćaj vozila na autocesti s ciljem prepoznavanja najpogodnijeg trenutka za uključivanje. Kada dostignete brzinu vozila u saobraćajnoj traci lijevo od vas, uz sigurnosne provjere i uključivanje lijevog žmigavca, ne ometajući vozila, uključite se u saobraćajni tok na autocesti.

Brzina kretanja i ograničenja

Prema našim propisima (a i većine zemalja Europe), najveća dopuštena brzina vožnje na autocesti je 130 km na sat, ali držite se ograničenja brzine na pojedinim dijelovima i preporučljive brzine za pojedinu dionicu.

Na autocesti nema stajanja.

Na autocesti se ne smijete polukružno okretati, niti voziti unazad.

Autocestom se morate kretati krajnjom desnom saobraćajnom trakom osim ako nije zakrčena vozilima u koloni. Lijevom “brzom” saobraćajnom trakom krećete se samo zbog bržeg kretanja prelaženjem vozilom u lijevu i ponovnim vraćanjem u desnu saobraćajnu traku (preticanje vozila).

Jedno sigurnosno pravilo kaže da vozeći autocestom treba više gledati saobraćaj iza (preko unutrašnjeg i vanjskog ogledala), kao saobraćaj ispred (kroz vjetrobransko staklo).

Isključivanje s autoceste

Približavajući se mjestu izlaska, pogledat ćete na unutrašnje i vanjsko ogledalo, te uključiti desni pokazivač smjera. Ne kočiti na traci za vožnju. S uključenim desnim pokazivačem smjera nakon kosnika na kolovozu i pojave saobraćajne trake za usporavanje, ne smanjujući brzinu vožnje, napustite desnu saobraćajnu traku autoceste i prestrojite se na saobraćajnu traku za usporavanje.
Tek na traci za usporavanje smanjujete brzinu, kako biste do izlaska s autoceste prilagodili brzinu radijusu zavoja i isključili se sigurno.


Kvar ili nezgoda na autocesti

Ukoliko vam se dogodi da ste prisiljeni prekinuti vožnju zbog kvara, neispravnosti na vozilu ili iz nekog drugog razloga, nikako ne zaustavljajte vozilo na kolovozu autoceste, već desno od uzdužne linije na kolovozu, s desne strane – na saobraćajnoj traci za zaustavljanje vozila u nuždi, po mogućnosti što više desno, kako ne biste otvarajući vrata ometali vozila koja voze po desnoj traci.

Putnike obavezno izmjestiti iz vozila van kolovoza i trake za zaustavljanje u nuždi. Prije izlaska iz vozila navucite reflektirajući prsluk koji bi se trebao nalaziti u kabini vozila.

Ostavite uključena poziciona svjetla, uključite sve pokazivače smjera kako bih vas vozači uočili sa što veće udaljenosti. Postavite trokut za opasnost i to na udaljenosti od 100 metara iza i ukoliko ne možete brzo riješiti kvar pozovite službu za pomoć na cesti.

Vožnja u tunelu na autocesti

Nakon katastrofalnih požara koji su se dogodili u cestovnim tunelima Mt. Blanc, Tauern i St. Gotthard Evropska komisija je odlučila da izradi direktivu o minimalnim uslovima sigurnosti za tunele u trans-evropskoj mreži cesta. Na Autocesti na Koridoru Vc koja pripada trans-evropskoj mreži cesta imamo više tunela koji su projektovani i izgrađeni u skladu sa preporukama Direktive.

Sigurnost u tunelima zahtjeva brojne mjere koje se, između ostalog, odnose na projekat tunela, sigurnosnu opremu, saobraćajnu signalizaciju, upravljanje saobraćajem, obuku hitnih službi, postupke u slučajevima nesreća, davanje informacija korisnicima o najboljem načinu ponašanja u tunelima i bolju komunikaciju između odgovornih tijela i hitnih službi kao što su policija, vatrogasci i spasilačke ekipe.

Savremeni tuneli na autocestama, uglavnom su opremljeni opremom koja osigurava najviši nivo sigurnosti pri vožnji i prolasku kroz tunel (video nadzor, uređaji za otkrivanje i dojavu o eventualnom požaru, uređaji za provjetravanje i ubacivanje svježeg zraka, komunikacijska oprema, izlazi za nuždu i sl).

JP Autoceste je počela informativnu kampanju „Vožnja u tunelu na autocesti“.

Cilj kampanje je upoznavanje korisnika autoceste o pravilnom i sigurnom ponašanju u tunelu u različitim situacijama kao što su npr. požar, udes, zastoj, kvar ili slično.

 

 





Oznake:



Ostavite komentar!

qpAnA