Ili prijavi se pomoću:

U nastavku dajemo nekoliko vrijednih savjeta svima koji razmatraju kupovinu polovnog automobila:

Na Kliker.ba uporedite ponude svih ponuđača osiguranja - brzo i besplatno zatražite upit i uštedite >>

 Vanjski pregled

Automobil obavezno pregledajte na dnevnom svjetlu jer biste inače mogli propustiti mnogo stvari. Uzmite knjižicu vozila te pogledajte godinu proizvodnje i uporedite broj šasije sa onim na automobilu. Na svakom staklu ima oznaka sa par brojeva, jedan od njih je i broj kojim je označena godina proizvodnje. Stakla moraju sva biti istog godišta, a ako nisu to je jedan od znakova da je automobil bio lupan. Pregledajte oznake na farovima, također moraju biti iste godine kao i automobil.

Unutrašnjost

Sjednite u automobil te pomičite ručice za žmigavce i brisače. Ako zapinju provjerite šarafiće na upravljaču, da li se vidi da su dirani, jer najčešće ručice zapinju baš zbog toga što većina majstora kada skida kilometražu ne zna složiti nazad te ručice. Provjerite bravu na upravljaču, da li je izlizana, da li je oštećena jer ako je izlizana to upućuje ili na popriličan broj kilometara, a ako je i oštećena vrlo je moguće da je automobil ukraden.

Zavežite se pojasom i provjerite da li pojas ide lagano te da li se nakon vezanja sam vraća nazad ili ga morate gurati. Ako se ne vraća postoji mogućnost da su zatezači pojasa otišli, što je najvjerovatnije još jedna posljedica od nekakve nesreće. Ukoliko je automobil novijeg godišta gotovo sigurno će imati zračni jastuk. Ukoliko na instrumentnoj ploči svijetli znak za airbag nakon paljenja motora, a prodavač kaže da automobil nema zračni jastuk onda je nekada imao, odnosno da je bio aktiviran prilikom udesa, te da novi nije ugrađen.

Obratite pažnju na paljenje signalnih lampica. Lampica vazdušnih jastuka treba da se upali pri davanju kontakta i potom da se ugasi poslije nekoliko trenutaka. Ali, obratite pažnju da se lampice za AIR BAG, ABS i ostale ne gase istovremeno! Ukoliko je to slučaj, sva je prilika da je neko intervenisao ispod instrument table i spojio ih na isti vod. Svaka lampica ima svoj trenutak koji je definisan završavanjem testa koji sprovodi računar. Servisi sa dijagnostičkim jedinicama u prilici su da vam daju informaciju o jastucima koji su aktivni u njegovoj memoriji, kao i stanju ostalih sistema.

Motor

Upalite automobil i podignite poklopac motora. Motor treba raditi mirno, u istom ritmu bez oscilacija u broju okretaja. Savremeni dizel motori sa direktnim ubrizgavanjem troše manje i agilni su poput benzinaca, međutim, zahtjevaju gorivo visokog kvaliteta!

Motori sa turbinama po pravilu imaju bolje pogonske karakteristike, ali je turbina dio koji se takođe upotrebom troši i nakon određenog vremena traži reparaciju. Turboprehranjivani motori su jače termički i mehanički opterećeni i imaju više dijelova, pa su generalno zahtjevniji za održavanje.

Boja izduvnih gasova, odnosno, izlazne cijevi izduvnog lonca (auspuha), može pružiti informaciju o stanju motora. Ukoliko je dim sive boje, sagorijevanje je loše, odnosno nepotpuno, pa dolazi do isparavanja nesagorjelog goriva u izduvnoj cijevi. Ukoliko je dim crne boje, postoje problemi sa povećanom potrošnjom ulja. Motor sa dobrim sagorijevanjem ne bi trebao da ima vidljiv dim na izduvu, no pri tom treba isključiti vremenske prilike niskih temperatura kada se vidi vodena para.

Jedan od najskupljih dijelova koji vam može upropastiti kupovinu je pumpa za gorivo. Da biste je isprobali, pritisnite gas skoro do kraja, pa ako nema ravnomjernog razvoja zvuka, nego motor ubrzava obrtaje u trzajima, pumpa nije ispravna.

Pregled motora treba obavezno da uključi mjerenje stepena sabijanja (kompresije) i vizuelni pregled svjećica. Da li prekomjerno troši ulje i kakvo je sagorjevanje posredno mogu ukazati i na probleme sa ubrizgavanjem goriva, odnosno, karburacijom. Potrošen motor zahtijeva skup opravak. Bilo kakvo kucanje ili škripanje iz prostora za motor treba definisati.

Obavezan je i pregled čepa za ulje, bjeličasta emulzija znači prodor vode u motorno ulje. Kompenzaciona posuda za hlađenje i tečnost za hlađenje ne smiju imati tragove ulja koji ukazuju na prodor ulja u sistem za hlađenje.

Transmisija

Mjenjač i kvačilo su osjetljivi sklopovi. Za klasično kvačilo je poznat jednostavan test - ubaciti direktnu u brzinu i lagano pustiti kvačilo. Ako se motor ne ugasi, kvačilo je potrošeno i traži zamjenu. Svako krčanje iz mjenjača, lagani udarci prilikom ubrazanja ili usporenja govore o istrošenosti zupčastih snopova i/ili sinhronih prstenova.

Oslanjanje

Istrošenost amortizera bitno utiče na “držanje” puta. Ukoliko su amortizeri loši, potrebno ih je zamijeniti, a to košta. Stoga, provjerite amortizere prije kupovine i to tako što ćete svojom težinom potisnuti karoseriju prema jednom točku i pustiti. Karoserija bi trebala da se vrati u početni položaj i da se odmah zaustavi.

Ponašanje u vožnji

Probna vožnja je kod polovnih vozila daleko važnija nego kod novih. Pored ponašanja motora, u njoj se mogu osjetiti rad mjenjača, spojnice (kvačila), kočnica, upravljača, ležajeva... Stoga, obratite pažnju na reakcije vozila i načuljite uši.

I na kraju da zaključimo, nikada nemojte kupiti vozilo ma koliko vam se činilo dobrim i povoljnim bez prethodnog konsultovanja sa stručnim licem.

I što je najbitnije OBAVEZNO provjerite ispravnost dokumentacije automobila kod nadležnih organa, da vam se ne bi desilo da kupite neregularno vozilo.

Izvor: bhtuning.com

 





Oznake: Triglav osiguranje,



Ostavite komentar!

hlM6a