Ili prijavi se pomoću:

Niste bili pažljivi ili je radnik na benzinskoj pumpi pogriješio, a posljedica je to da ste u rezervoar vašeg automobila nasuli pogrešnu vrstu goriva.

Najvažnije je da ne paničite. Iako je ovakva situacija, prilično rijetka, nije da se ne dešava.

Na Kliker.ba uporedite ponude svih ponuđača osiguranja - brzo i besplatno zatražite upit i uštedite >>

Nadamo se da ste problem uočili na samoj pumpi i niste u međuvremenu pokrenuli automobil. U tom slučaju je dovoljno samo da ispumpate postojeće gorivo i operete rezervoar. Nakon toga automobil možete normalno koristiti. Međutim, ako vam se dogodilo da ste upalili motor, ili čak prešli određenu kilometražu možete imati ozbiljan problem.

Situacija koja vas može skupo koštati je kada ne primijetite grešku pa se nakon duže vožnje ugasi motor. Tada, kod novijih automobila, slobodno možete računati na troškove servisa od hiljadu KM, pa i više.

U težim slučajevima, naime, dolazi do oštećenja sistema za dovod goriva, filtera i pumpe goriva, kao i brizgaljki.

Najskuplji, ali i srazmerno najrjeđi kvar su brizgaljke dok se, s druge strane, filter goriva gotovo uvijek mora zamijeniti ukoliko je automobil vožen sa pogrešnim gorivom. Naravno, kvarovi se razlikuju i zavisno od toga koje gorivo ste sipali,  savjetuju iz servisa BOXEN STOP.


Benzin umjesto dizela

Ova greška može imati ozbiljne posljedice za common rail dizel motore, jer čak i male količine benzina mogu da saperu tanki film koji podmazuje pumpu za ubrizgavanje goriva.

Ovaj problem nastaje jer benzin nema jednaka mazivna svojstva kao dizel gorivo.

Najbolje rešenje je ispumpavanje goriva iz sistema i rezervoara, a nakon toga demontaža i pranje rezervoara. Ovo se odnosi na savremene common rail dizele, dok su oni starije konstrukcije značajno tolerantniji prema benzinu savjetuju iz servisa BOXEN STOP.

Dizel umjesto benzina

Čak i smjesa od samo 5 % dizela može da nanese skupu štetu motoru i katalizatoru ukoliko se automobil duže vozi. Tada će i motor početi neravnomjerno da radi i da blokira.

Zato, ukoliko dođe do greške prilikom sipanja obavezno treba isprazniti sistem za dovod goriva i rezervoar. Nakon toga rezervoar treba i oprati.

Benzin niže oktanske vrijednosti

Ovo nije problem, barem za moderne motore. Oni imaju odgovarajući senzor na osnovu kojeg se određuje oktanska vrijednost goriva, i nakon toga prilagođava mapa paljenja.

Stariji automobili, trebalo bi da se voze umjereno i nikako pod punim gasom dok se rezervoar ne potroši ili isprazni.

Benzin veće oktanske vrijednosti

Sve je u redu. Veća oktanska vrijednost neće naštetiti motoru. Naprotiv, u većini slučajeva može dovesti do smanjenja potrošnje i blagog rasta performansi.


Šta raditi?

Ponovit ćemo, ukoliko niste pokrenuli motor neće biti problema. Zatražite pomoć na pumpi – zaposleni na većini benzinskih stanica imaju iskustva sa sipanjem pogrešnog goriva, a neke od njih čak su i opremljene za takve slučajeve. Električnom pumpom ispraznit će sistem napajanja gorivom i rezervoar, nakon čega možete sipati ispravno gorivo i nastaviti put.

U slučaju da takva mogućnost ne postoji na pumpi, preostaje vam da se obratite službi za pomoć na putu  naša preporuka je PGM Assistance BH.

Posljedice pogrešnog goriva mogu biti visoki troškovi opravke i zamjene neophodnih dijelova. Pritom, treba uzeti u obzir da osiguravajuće kuće ne pokrivaju ove slučajeve tako da će te sve troškove morati da platite sami.

Izvor: Autoškola LifeLine Sarajevo





Oznake:



Ostavite komentar!

VBm9u