Ili prijavi se pomoću:

Autor: Lejla Softić, dipl.oec. 

 

Na globalnoj razini, mobilno plaćanje je tokom pandemije koronavirusa postiglo značajan rast. Činjenica da je mobilno plaćanje u godini dana poraslo za 481 milijarde dolara ne treba se zanemariti na BH tržištu, kada je u pitanju veća primjena i prednosti primjene ovog suvremenog načina plaćanja.  U 2023. godini očekivan rast mobilnog plaćanja, na europskom tržištu, je 67%.

Suvremena preduzeća (a ne samo banke) u BiH, ukoliko žele iskoristiti ovaj globalni trend i u svom poslovanju u narednom periodu, trebaju više pažnje posvetiti prednostima mobilnog plaćanja za potrošače (kupce, klijente).

Šta je 'Point of Sale'?

Prodajno mjesto (engl. Point of Sale - POS) je kritični dio prodajnog mjesta, koji se odnosi na mjesto gdje kupac izvršava plaćanje robe ili usluga, te gdje se može platiti porez na promet. Može se nalaziti u fizičkoj trgovini, gdje se POS terminali koriste za obradu plaćanja karticama ili virtualno prodajno mjesto, poput računara ili mobilnog elektroničkog uređaja.

Prodajna mjesta (POS-ovi) veoma su važni za marketinške stručnjake, jer potrošači imaju tendenciju donositi odluke o kupovini proizvoda ili usluga (naročito onih sa visokom maržom) na tim strateškim mjestima kupovine. Tradicionalno, preduzeća postavljaju POS -ove u blizini izlaza iz trgovine, kako bi povećali stopu impulsnih kupovina pri odlasku potrošača. Različite lokacije POS-a trgovcima mogu pružiti više mogućnosti za mikro-tržište određenih kategorija proizvoda i uticati na potrošače u ranijim tačkama u prodajnog procesa.

 

Na Kliker.ba uporedite ponude svih banaka - brzo i besplatno zatražite upit i uštedite >>

Mobilni (digitalni) novčanici i budućnost plaćanja

Na BH tržištu mobilni (digitalni) novčanici još uvijek nisu zaživjeli onoliko koliko se koriste na globalnom tržištu. Ne treba zanemariti značaj razvoja digitalnih tehnologija i modela poslovanja (NCF, kriptovalute, e-commerce, crowdfunding, itd. i na budućnost primjene mobilnih (digitalnih)novčanika.

Tako je Twitter, kao jedna od mnogobrojnih društvenih mreža, službeno uvela svoju funkciju bitcoin napojnica putem Lightning mreže. Tim zadužen za razvoj novih proizvoda na Twitteru još uvijek istražuje načine kako omogućiti isplate u različitim zemljama, ali korištenje bitcoina je globalna prednost. Osnovni razlog zašto se ova društvena mreža opredjelila na jedan ovakav poduhvat je nastojanje da se, u budućnosti, fanovi na društvenim mrežama pretvore u (finansijske) fondove.

Imajući u vidu kontinuirani rast trasakcija sa mobilnim (digitalni) novčanicima, za očekivati je da će se brojne funkcije iz mobilnog (digitalnog) novčanika postepeno integrisati sa društvenim mrežama i drugim suvremenim digitalnim alatima i poslovnim modelima.

Mobilni (digitalni) novčanici i aktualni digitalni trendovi

Mobilni (digitalni) novčanici su jedan od najpopularnijih trendova u maloprodaji, jer pružaju brojne prednosti njihovim korisnicima. Rast upotrebe mobilnih (digitalnih) novčanika, na globalnom tržištu, potaknut je neposrednom potrebom za beskontaktnim plaćanjem i povećanom ponudom različitih pogodnosti za ovaj način suvremenog plaćanja.

Sa otvorenim mobilnim (digitalnim)novčanicima korisnici mogu kupovati na različitim lokacijama pomoću svojih pohranjenih kreditnih ili debitnih kartica (npr. ApplePay, GooglePay). Sa druge strane, zatvoreni mobilni (digitalni) novčanici korisnicima omogućavaju samo kupovinu putem usluga njegovog izdavača (Amazon Pay i sl.). Potrošači na globalnom tržištu sve više vole koristiti otvoreni mobilni (digitalni) novčanik za internetske transakcije, a SamsungPay i PayPal samo su neki od mobilnih (digitalnih) novčanika koji mogućavaju jednostavno korištenje digitalne valute iz otvorenog novčanika.

Prednosti primjene mobilnih (digitalnih) novčanika

Brojne su prednosti primjene mobilnih (digitalnih) novčanika, a najznačajnije su:

Mobilni (digitalni) novčanik sigurno pohranjuje sve podatke o plaćanju korisnika u kompaktnom obliku, čime se uveliko smanjuje potreba za nošenjem fizičkih novčanika.

  • Preduzeća koja za svoje marketinške potrebe trebaju prikupljati podatke o potrošačima mogu imati velike koristi od mobilnih (digitalnih) novčanika, jer na taj način upoznaju kupovne navike potrošača i povećavaju učinkovitost marketinških metoda za prodaju svojih proizvoda i usluga.
  • Mnoge zemlje u razvoju, koje koriste mobilne (digitalne) novčanike, mogu povećati svoje sudjelovanje na globalnom finansijskom tržištu.
  • Mobilni (digitalni) novčanici korisnicima omogućavaju prijenos sredstava prijateljima i obitelji iz različitih zemalja.
  • Uklanja se potreba za fizičkim bankama i trgovinama, radi otvaranja i održavanja bankovnog računa i posjete prodavnici za obavljanje kupo-prodajne transakcije.
  • Obavljanje transakcija korištenjem kriptovaluta podrazumijeva mobilni (digitalni) novčanik.

Zaključak

Iz samo nekoliko navedenih primjera sa globalnog tržišta veoma lako se može uočiti da banke više nisu jedini pružaoci usluga pri izvršavanju kupo-prodajnih transakcija. Na tržištu se, kao pružaoci finansijskih usluga, sve više pojavljuju izdavaoci mobilnih (digitalnih) novčanika iz različitih djelatnosti:

  • telekomunikacijske branše odnosno proizvođači mobilnih (smart) uređaja i servis provajderi
  • (globalne) online trgovine
  • društvene mreže
  • i druge FinTech kompanije.

Suvremena preduzeća koja raspolažu sa odgovarajućim finansijskim i (ne)materijalnim resursima, ukoliko pravovremeno žele ostati relevantni za svoje buduće generacije potrošača, mogu već danas osigurati svojim potrošačima da koriste prednosti odgovarajućeg mobilnog (digitalnog) novčanika, koji će u cijelosti biti u skladu sa industrijskim standardima koji se koriste u bankarskoj odnosno FinTech industriji. Potrošači budućnosti će imati više od jednog mobilng (digitalnog) novčanika, a u zavisnosti od toga koju vrstu proizvoda i usluga žele da kupuju primjenom ovog suvremenog načina plaćanja.

Neki od suvremenih načina mobilnog plaćanja već postoje na BH trištu (npr. OPA mobilno plaćanje, HuHu mobilno plaćanje). Potrebno je u većoj mjeri koristiti ove suvremene alate, kao i bankarske mobilne (digitalne) novčanike od domicilnih banaka, za povećanje obima kupoprodajnih transakcija putem bezgotovinskog i beskontaktnog mobilnog plaćanja u BiH.


  

1 SoftConsulting s.p. Tuzla,Trg slobode 16 ( BIT Centar), 750000 Tuzla, e-mail: [email protected]



Oznake:



Komentari nisu dozvoljeni za ovaj članak.